söndag 5 maj 2013

Rhizomatisk uppsats


Jag har under veckan börjat ta mig an uppsatsdelen i projektet. Jag har samlat litteratur, börjat formulera en frågeställning, försökt få ihop en disposition att ha som ramverk. Men att skriva den här texten linjärt går emot hela grundidén, och på grund av hur jag har arbetat fram tills nu, är det omöjligt att bryta upp processen och skriva en konventionell uppsats. Jag vet att jag måste komma till en någorlunda linjär text i slutskedet, men jag är i det här stadiet tvungen att bryta sönder min tänkta disposition. Åter igen öppnas nya vägar och det finns inte längre någon början eller slut på min uppsats. Punkter kopplas till nya punkter och det skapas nya assemblages och nya relationer. Rhizomet fortsätter att växa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar